#

FAQ – Android Auto

 

1. Czym jest Android Auto?

Android Auto jest aplikacją umożliwiającą korzystanie z wielu funkcji smartfona za pośrednictwem systemu multimedialnego pojazdu.

Uwaga: Aplikacja Android Auto nie jest aktualnie dostępna w sklepie Google Play dla polskich użytkowników.

 

2. Czego potrzebuję, aby korzystać z aplikacji Android Auto?

Aby korzystać z Android Auto, wymagane jest posiadanie:

  • Smartfona z systemem operacyjnym Android w wersji 5.0 lub nowszej oraz z zainstalowaną aplikacją Android Auto,
  • Zainstalowanego w samochodzie oryginalnego zestawu akcesoryjnego „System Apple CarPlay/Android Auto™”,
  • Oryginalnego przewodu USB do podłączenia smartfona.

 

3. Które modele Mazdy oferują obsługę aplikacji Android Auto?

Korzystanie z aplikacji Android Auto jest możliwe we wszystkich modelach, które są wyposażone w system MZD Connect (jak na zdjęciu poniżej) oraz posiadają zainstalowany zestaw akcesoryjny „System Apple CarPlay/Android Auto”. Dotyczy to zarówno obecnych użytkowników samochodów Mazda (doposażenie posiadanego samochodu), jak i nowych klientów zamawiających samochód w salonie (wybór wyposażenia opcjonalnego).

 

 

4. Gdzie mogę zainstalować zestaw akcesoryjny „System Apple CarPlay/Android Auto™”?

Montaż akcesorium jest możliwy w każdej Autoryzowanej Stacji Obsługi Mazda. Instalacja obejmuje wymianę portów USB na nowe, oferujące szybsze ładowanie baterii smartfona, a także modyfikację wiązki elektrycznej w celu zapewnienia szybszej transmisji danych oraz aktualizację systemu MZD Connect do najnowszej wersji. 

 

5. Czy potrzebuję oddzielnego zestawu akcesoryjnego do obsługi Apple CarPlay?

Nie, doposażenie samochodu w ten zestaw zapewnia obsługę zarówno Android Auto, jak i Apple CarPlay.

 

6. Jaka jest cena produktu oraz jego montażu?

W celu uzyskania oferty na zakup zestawu akcesoryjnego wraz z montażem, zapraszamy do kontaktu z dowolnym autoryzowanym punktem obsługi Mazda.

 

7. Jak skonfigurować Android Auto przy pierwszym podłączeniu?

Aby uruchomić Android Auto, należy włączyć zapłon pojazdu, podłączyć smartfon za pośrednictwem oryginalnego przewodu do portu USB oznaczonego odpowiednim znakiem, udzielić odpowiednich uprawnień z poziomu smartfona, zaakceptować powiązanie Bluetooth między pojazdem oraz smartfonem, a następnie przejść do menu „Aplikacje” w systemie MZD Connect.

 

8. Jakie funkcje oferuje Android Auto?

Dzięki Android Auto można np. wykonywać połączenia telefoniczne, odczytywać wiadomości tekstowe oraz korzystać z aplikacji zewnętrznych deweloperów za pośrednictwem systemu multimedialnego pojazdu. Co więcej, po montażu nowego zestawu akcesoryjnego wzrasta szybkość ładowania baterii smartfona przez port USB.

 

9. Jakie aplikacje mogę obsługiwać przy pomocy Android Auto?

Lista aplikacji współpracujących z Android Auto jest dostępna w sklepie Google Play.

 

10. Czy wskazówki z nawigacji Google Maps będą widoczne na Wyświetlaczu Head-up?

Nie, te wskazówki nie pojawią się na Wyświetlaczu Head-up.

 

11. W jaki sposób mogę obsługiwać Android Auto?

Obsługa Android Auto odbywa się za pośrednictwem ergonomicznego sterowania HMI lub korzystając z obsługi głosowej.

 

12. Czy system nawigacji satelitarnej MZD Connect samochodu jest niezbędny do działania Android Auto™?

Nie, system nawigacji satelitarnej MZD Connect nie jest potrzebny do działania aplikacji Android Auto.

 

13. Czy na zestaw akcesoryjny „System Apple CarPlay/Android Auto™” obowiązuje zniżka 5% More&More?

Tak, można skorzystać z powyższej zniżki.

Potrzebujesz szybkiej odpowiedzi?