Wyjątkowa dynamika potęgująca wrażenia z jazdy

 

Mazda MX-5 RF ma prawdziwie niepowtarzalny charakter. Dzięki technologii SKYACTIV oraz lekkiemu i niskiemu nadwoziu pojazd prowadzi się jak prawdziwy sportowy samochód, a zaawansowane funkcje bezpieczeństwa takie jak adaptacyjne diodowe światła przednie (ALH) ozapewniają pewność prowadzenia w każdych warunkach.

 

Niska masa i dynamiczne prowadzenie dzięki technologii SKYACTIV:

Silniki SKYACTIV-G 1,5 i 2,0 l

Sześciobiegowa skrzynia automatyczna lub manualna SKYACTIV-MT

Nadwozie i podwozie SKYACTIV

Systemy i-stop oraz i-ELOOP

 

 

Zaawansowane funkcje i-ACTIVSENSE zwiększające bezpieczeństwo i komfort:

System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS)

Adaptacyjny system świateł przednich (AFLS)

System monitorowania martwego pola (BSM)

System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)


STYLISTYKA

    • mx-5-rf-2

      Nadwozie SKYACTIV-BODY i podwozie SKYACTIV-CHASSIS

      Nadwozie SKYACTIV-BODY i podwozie SKYACTIV-CHASSIS wykonano z lekkich materiałów, takich jak aluminium i ultralekka stal o dużej wytrzymałości. Zaprojektowano je z myślą o niespotykanym komforcie oraz zwinności: w zakrętach samochód prowadzi się pewnie niezależnie od nawierzchni. 

      Nadwozie SKYACTIV-BODY i podwozie SKYACTIV-CHASSIS

    • mx-5-rf-3

      Układy napędowe SKYACTIV

      Poczuj czystą przyjemność z jazdy Mazdą MX-5 RF za sprawą dwóch niesamowitych silników benzynowych: SKYACTIV-G 1,5 i SKYACTIV-G 2,0. Współpracują one z sześciobiegową skrzynią manualną SKYACTIV-MT lub sześciobiegową skrzynią automatyczną (dostępną tylko w modelu MX-5 RF). Oba układy napędowe charakteryzują się natychmiastową reakcją, płynną pracą, doskonałą kontrolą mocy i basowym, dominującym pomrukiem silnika, który potęguje wrażenia z jazdy.

      *tylko w modelach z silnikiem 2,0 l.

      Układy napędowe SKYACTIV

    • mx-5-rf-1

      i-ACTIVSENSE

      Mazda traktuje bezpieczeństwo priorytetowo. Dzięki pakietowi zaawansowanych technologii bezpieczeństwa opracowanemu z myślą o kierowcy stale będziesz czuć się bezpiecznie. Nasze proaktywne funkcje bezpieczeństwa pozwalają rozpoznać potencjalne zagrożenia i uniknąć ich, a w razie kolizji zminimalizować ich skutki.

      i-ACTIVSENSE

    • mx-5-rf-4

      System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)

      Model MX-5 RF wyposażono w inteligentne reflektory, które automatycznie przełączają się z trybu świateł drogowych w tryb świateł mijania zależnie od warunków. Pozwala to zapewnić optymalną widoczność drogi bez oślepiania kierowców innych pojazdów.

      System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)

    • mx-5-rf-3

      Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPAS)

      Zawieszenie i elektryczny system wspomagania układu kierowniczego (EPAS) zestroiliśmy specjalnie pod kątem modelu MX-5 RF; zapewniają one zwrotność typową dla samochodów sportowych, jednocześnie pozwalając kierowcy zrelaksować się i cieszyć komfortem jazdy. 

      Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPAS)

    • System monitorowania martwego pola (BSM)

      System monitorowania martwego pola (BSM)

      System ten monitoruje martwe pola podczas zmiany pasa ruchu i ostrzega kierowcę w razie wykrycia pojazdu w odległości do 45 m na sąsiednim pasie. Jeśli zamiar zmiany pasa ruchu zasygnalizujesz kierunkowskazem, włączy się kontrolka ostrzegawcza oraz zabrzmi sygnał dźwiękowy.

      System monitorowania martwego pola (BSM)

    • System monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA)

      System monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA)

      System RCTA ułatwia kierowcy cofanie pojazdem. Ostrzega on o pojazdach lub innych przeszkodach zbliżających się z obu stron podczas cofania i wyłącza się, gdy droga będzie wolna.

      System monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA)

    • MZD Connect

      MZD Connect

      Intuicyjny system informacyjno-rozrywkowy zapewnia łączność ze światem zewnętrznym, a jednocześnie pozwala skoncentrować się na drodze.

      MZD Connect

    Technologia składanego sztywnego dachu


    Elektrycznie składany dach Mazdy MX-5 RF jest obsługiwany przez jeden przełącznik. Złożenie dachu zajmuje tylko 13 sekund i można to zrobić nawet w trakcie jazdy (poruszając się z prędkością do 10 km/h). Dach składa się z trzech modułów - każdy wykonany z najwyższej jakości materiałów wybranych pod kątem odpowiedniej sztywności i masy, aby zapewnić najlepszą wydajność samochodu.

    * Cena sugerowana. Ma charakter niewiążącej rekomendacji. W celu ustalenia ceny samochodu skontaktuj się z autoryzowanym dealerem Mazda.

     

    ¹Mazda MX-5 RF 1.5 SKY-G 131 KM 6MT.

     

    W zależności od wersji samochodu średnie zużycie paliwa oraz emisja CO2 wynoszą odpowiednio: od 6,1 do 6,9 l/100 km oraz od 142 do 161 g/km.

    Przedstawiony na zdjęciach model może być niezgodny ze specyfikacją w Polsce. Kolory i niektóre zewnętrzne i/lub wewnętrzne elementy wyposażenia na ekranie mogą różnić się od rzeczywistych.

     

    Mazda Motor Logistics Europe NV Oddział w Polsce zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian parametrów technicznych, wyposażenia, cen i specyfikacji oferowanych pojazdów. Podane informacje nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 i następnych Kodeksu Cywilnego. Podane informacje nie stanowią także zapewnienia, o którym mowa w art. 5561 § 1 punkt 2 oraz art. 5561 § 2 Kodeksu Cywilnego, a ponadto nie stanowią oświadczenia gwarancyjnego, o którym mowa w art. 577 § 1 Kodeksu Cywilnego. Indywidualne uzgodnienie właściwości i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży pojazdu.

     

    Zestawienie zużycia paliwa i emisji CO2 zawierające dane wszystkich nowych samochodów osobowych jest dostępne nieodpłatnie w każdym punkcie sprzedaży pojazdów. CO2jest głównym gazem cieplarnianym odpowiedzialnym za globalne ocieplenie. Poza wielkością zużycia paliwa i emisji CO2 również zachowanie kierowcy, jak i inne czynniki natury nietechnicznej mają wpływ na poziomy zużycia paliwa i emisji CO2 przez samochód.

     

    Samochód MAZDA jest wyposażony w układ klimatyzacji zawierający fluorowane gazy cieplarniane HFC-134A o współczynniku ocieplenia globalnego powyżej 150.

     

    Informacje o działaniach dotyczących odzysku i recyklingu samochodów wycofanych z eksploatacji.