CX-5

Zaawansowana technologia potęgująca radość z jazdy

 

Zasiądź za kierownicą Mazdy CX-5 i poznaj zwrotność oraz precyzję prowadzenia, jakie nieczęsto spotyka się w segmencie SUV. Zastosowanie technologii SKYACTIV na etapie projektowania i produkcji samochodu powoduje, że Mazda CX-5 charakteryzuje się niespotykanie niskim spalaniem i emisjami CO2 na poziomie 132 g/km. System G-Vectoring Control oraz udoskonalone podwozie zapewniają wyższy poziom precyzji prowadzenia i komfortu.

 

Monitorując działanie układu kierowniczego, prędkość jazdy i położenie przepustnicy, system G-Vectoring Control reaguje w ciągu milisekund, poprawiając działanie układu kierowniczego i pozwalając w pełni cieszyć się jazdą. Napęd na cztery koła i-ACTIV wykorzystuje 27 czujników i uruchamia się dokładnie wtedy, gdy tego potrzebujesz: dostosowuje moc do warunków 200 razy na sekundę, dbając o doskonałą przyczepność. Wszystkie te rozwiązania pozwalają Ci stale kontrolować sytuację i cieszyć się wyjątkowymi osiągami Mazdy CX-5.

 

Zaawansowany pakiet technologii bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE zastosowany w Maździe CX-5 zapewnia najwyższy poziom przyjemności z jazdy w każdych warunkach. Kamery i czujniki wykrywają potencjalne zagrożenia z odpowiednim wyprzedzeniem, minimalizując ryzyko kolizji i ostrzegając kierowcę za pomocą wyświetlacza Head-up, który przekazuje mu odpowiednie informacje, wyświetlając je na szybie przedniej. System wspomagania hamowania Smart City z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości, adaptacyjne diodowe światła przednie oraz wiele innych rozwiązań zadbają o bezpieczeństwo Twoje i Twojej rodziny w każdych warunkach.

    • G-Vectoring Control

      G-Vectoring Control

      Technologia SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS sprawia, że Mazda CX-5 daje kierowcy jeszcze większą przyjemność z jazdy. System G-Vectoring Control doskonale odzwierciedla naszą koncepcję polegającą na umieszczeniu człowieka w centrum uwagi. Moment obrotowy silnika jest stale dostosowywany tak, by zoptymalizować dociążenie kół. Ponieważ pojazdy typu SUV mają zwykle wysoko umieszczony środek ciężkości, z pewnością zauważysz te zalety.

      G-Vectoring Control

    • Napęd na cztery koła i-ACTIV AWD

      Napęd na cztery koła i-ACTIV AWD

      Napęd na cztery koła i-ACTIV AWD zapewnia lepszą kontrolę nad pojazdem podczas przyspieszania, skręcania, hamowania i jazdy po śliskiej nawierzchni. Na tylne koła przekazywany jest zawsze odpowiedni moment obrotowy, co pozwala zwiększyć przyczepność i zapewnić stabilność oraz bezpieczeństwo. Napęd na cztery koła i-ACTIV AWD wykorzystuje 27 czujników i uruchamia się dokładnie wtedy, gdy tego potrzebujesz.

      Napęd na cztery koła i-ACTIV AWD

    • Nadwozie SKYACTIV-BODY i podwozie SKYACTIV-CHASSIS

      Nadwozie SKYACTIV-BODY i podwozie SKYACTIV-CHASSIS

      Lekkie samochody są oszczędniejsze oraz przyjemniejsze w prowadzeniu. Nadwozie SKYACTIV-BODY charakteryzuje się wyjątkowo niską masą. Zmiany wprowadzone do zawieszenia, poprawiona izolacja i podwozie SKYACTIV-CHASSIS przyczyniają się do obniżenia poziomu hałasu i zwiększenia komfortu.

      Nadwozie SKYACTIV-BODY i podwozie SKYACTIV-CHASSIS

    • Kolorowy wyświetlacz Head-up

      Kolorowy wyświetlacz Head-up

      Innowacyjny kolorowy wyświetlacz systemu Active Driving Display* przedstawia informacje w czytelny sposób. Wyświetla on prędkość jazdy, wskazania systemu nawigacji, rozpoznane znaki drogowe oraz ostrzeżenia systemu i-ACTIVSENSE bezpośrednio na przedniej szybie.

       

      * Kolorowy wyświetlacz Head-up dostępny jest na poziomie SkyPASSION dla silników SKYACTIV-D oraz 2.5 SKYACTIV-G.

       


      Kolorowy wyświetlacz Head-up

    • Silniki i skrzynie biegów SKYACTIV

      Silniki i skrzynie biegów SKYACTIV

      Opracowane przez firmę Mazda silniki zapewniają wyjątkowe osiągi, rewelacyjnie niskie spalanie i emisje szkodliwych substancji. Silnik wysokoprężny SKYACTIV-D 2,2 osiągami nie ustępuje jednostkom benzynowym, spalając przy tym jedynie 4,9 l paliwa na 100 km. Silnik benzynowy SKYACTIV-G 2,0 z wtryskiem bezpośrednim charakteryzuje się najwyższym na świecie stopniem sprężania na poziomie 14:1 i spala zaledwie 5,6 l benzyny na 100 km.

      Silniki i skrzynie biegów SKYACTIV

    • Adaptacyjne diodowe światła przednie

      Adaptacyjne diodowe światła przednie

      Nie musisz już pamiętać o przełączaniu świateł, gdy z przeciwka nadjeżdżają inne samochody. Adaptacyjne diodowe światła przednie Mazdy CX-5 zrobią to za Ciebie. Nie musisz także martwić się o ich skuteczność – zapewnią doskonałą widoczność nawet na bardzo ciemnych drogach. Podczas jazdy autostradą strumień światła zostaje natomiast skierowany ku górze, aby lepiej oświetlić znaki.

      Adaptacyjne diodowe światła przednie

    • System rozpoznawania znaków drogowych

      System rozpoznawania znaków drogowych

      System rozpoznawania znaków drogowych korzysta z kamery przedniej do wykrywania znaków informujących o ograniczeniach prędkości, zakazu wjazdu oraz stop, a następnie wyświetla je na przedniej szybie. W razie przekroczenia dozwolonej prędkości system ten ostrzeże kierowcę sygnałami dźwiękowymi i wizualnymi.

      System rozpoznawania znaków drogowych

    Czym jest system G-Vectoring Control? Nauka w służbie kierowcy

    Brzmienie spokoju Wyrafinowane prowadzenie

    *Pojazdy homologowane w zgodzie z nowym cyklem pomiarowym WLTP Rozporządzenie (UE) 2017/1151; Rozporządzenie (UE) 715/2007.

    Aby zapewnić porównywalność, wartości te są danymi cyklu NEDC, określonymi zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2017/1153.