CX-5

Poznaj bliżej zalety Mazdy CX-5

 

Rightsizing to nasza wizja pojemności silnika idealnie dopasowanego do wielkości i przeznaczenia samochodu. Dzięki unikatowej technologii SKYACTIV możemy przy zastosowaniu jednostek napędowych o większej pojemności uzyskać niskie zużycie paliwa i odpowiednią moc, która nie tylko napędza nasze samochody, ale daje przyjemność z prowadzenia. Pozytywnym efektem towarzyszącym jest mniejszy stopień komplikacji naszych silników benzynowych, ich większa trwałość i bardziej naturalna reakcja w czasie jazdy.

Przełomowe silniki benzynowe SKYACTIV-G

 

Czterocylindrowe jednostki z rodziny SKYACTIV-G o pojemności 2,0 i 2,5 l (165 i 194 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa charakteryzuje naturalna reakcja na gaz i niewielkie zużycie paliwa w realnych warunkach jazdy. Nasi inżynierowie uzyskali ten efekt dzięki zastosowaniu niespotykanego w niedoładowanych silnikach benzynowych, wysokiego stopnia sprężania na poziomie 13,0:1. To jednak dopiero punkt wyjścia dla licznych przełomowych rozwiązań poprawiających wydajność. Zaliczają się do nich nowe wtryskiwacze o podwyższonym ciśnieniu wtrysku, które gwarantują szybszy ruch mgiełki paliwowej i jej szersze rozprowadzenie, co skutkuje wydajniejszym spalaniem. Podzielenie wtrysku na trzy etapy gdy silnik jest jeszcze zimny pozwala ograniczyć wytrącanie się cząstek stałych aż o 80 proc., dzięki czemu w naszych silnikach benzynowych nie musimy stosować filtrów GPF. Do poprawienia wydajności przyczynia się też nowy zawór sterujący obiegiem chłodziwa, który pozwala silnikowi na szybsze nagrzanie i dalszą oszczędność paliwa. Nie bez znaczenia jest również system dezaktywacji cylindrów w jednostce SKYACTIV-G 2.5, działający przy spokojnej jeździe w przedziale prędkości 40-80 km/h, odpowiedzialny za dalsze ograniczenie zużycia benzyny.  

Niskoemisyjne silniki diesla SKYACTIV-D

 

Silniki Diesla SKYACTIV-D z dwiema turbosprężarkami zaprojektowane zostały z myślą o dostarczeniu jak największego momentu obrotowego przy zachowaniu poszanowania dla środowiska naturalnego. Wykorzystujemy najnowsze technologie, by nasze jednostki napędowe sprzedawane w Polsce spełniały surowe normy emisji spalin Euro 6d-Temp. W Maździe CX-5 dostępne są dwa silniki Diesla o pojemności 2,2 l i mocach 150 lub 184 KM, oba wyposażone w nowy system SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) oparty na użyciu płynu na bazie mocznika (AdBlue), który zdecydowanie obniża emisje tlenków azotu (NOx).
W nowej, zmodyfikowanej wersji silnik ten ma stopień sprężania podwyższony z 14,0:1 do 14,4:1 i wykorzystuje system Rapid Multi-stage Combustion, przybliżając Mazdę do osiągnięcia ideału w dziedzinie procesu spalania. Na zwiększoną wydajność spalania składają się ponadto nowe tłoki o jajowatym wgłębieniu w denkach i wielopunktowe wtryskiwacze piezoelektryczne o ultraszybkiej reakcji.
Zawory wydechowe o trzonkach wypełnionych sodem poprawiają odprowadzanie ciepła, a zawory sterujące obiegiem chłodziwa podwyższają wydajność nagrzewania silnika, przyczyniając się do większej oszczędności paliwa w warunkach rzeczywistej eksploatacji.
Regulator ciśnienia doładowania DE Boost Control z wielką precyzją steruje podażą momentu obrotowego w reakcji na wciśnięcie pedału gazu. W ten sposób system zapewnia osiągi dokładnie odpowiadające intencjom kierowcy, co przekłada się również na silniejsze poczucie łączności pomiędzy kierowcą a samochodem.
Mazda CX-5 z silnikiem Diesla wyposażona jest także w unikatowe dla naszej marki rozwiązanie Natural Sound Smoother, które wykorzystuje amortyzator dynamiczny umieszczony w każdym sworzniu tłokowym, aby ograniczać do minimum wibracje tłoka i stuki w silniku. Z kolei system Natural Sound Frequency Control reguluje czasy wtrysku i spalania w odstępach 0,1 ms, by w ten sposób uzyskiwać wzajemne nakładanie się dołków częstotliwości wibracji procesu spalania i szczytów częstotliwości elementów rezonujących, co w efekcie eliminuje wibracje z jednej i z drugiej strony i jeszcze skuteczniej ogranicza niepożądany hałas generowany przez silnik Diesla.

*Pojazdy homologowane w zgodzie z nowym cyklem pomiarowym WLTP Rozporządzenie (UE) 2017/1151; Rozporządzenie (UE) 715/2007.

Aby zapewnić porównywalność, wartości te są danymi cyklu NEDC, określonymi zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2017/1153.