Mazda3

Konkurs Mazda Design 2018 - reVISION

marca 31, 2018
1649 widoków
seats

Tegoroczna, dziewiąta edycja konkursu projektowego Mazda Design 2018 organizowana jest pod hasłem reVISION. To zachęta do rewizji sposobu myślenia o współczesnym designie – poszukiwanie nowych znaczeń, czerpanie z odczytywanej na nowo tradycji, łączenie historycznych i nowatorskich metod tworzenia. Dlatego graficznym znakiem konkursu (stworzonym przez grafika - Pawła Miszewskiego) jest symbol nieskończoności namalowany jednym autorskim gestem, oznaczający ciągłość, powtarzalność, odradzanie się idei, innowacyjność czerpiącą z tradycji.

reVISION to również powrót do niektórych elementów tradycyjnych technik produkcji oraz ich połączenie z nowoczesnymi technologiami, czyli praktyki, według których pracują projektanci Mazdy. Bardzo często wprost nawiązują do historii japońskich mistrzów rzemiosła - Takumi i konkretnych rozwiązań czerpanych z rękodzieła, obróbki drewna, metalurgii, a także kaligrafii czy tradycyjnej sztuki pracy z papierem – origami.

Aby wziąć udział w konkursie trzeba wykonać zadanie w jednej z trzech kategorii:

Człowiek – zadanie polega na stworzeniu projektu osobistego środka transportu (MJO - Mobilnej Jednostki Osobistej) przeznaczonego do samodzielnego poruszania się po mieście,
Przestrzeń – Zadanie polega na zaprojektowaniu garażu (jego zewnętrznej bryły), który będzie stanowił idealne dopełnienie modelu koncepcyjnego – Mazda VISION COUPE,
Znak – Zadanie w tej kategorii polega na zaprojektowaniu uniwersalnego znaku promocyjnego (logotypu) lub plakatu promującego ideę: „przedmiotu wykonanego ręcznie” (hand made) lub „w znaczącym stopniu z wykorzystaniem pracy rąk” (hand touch).

Specyficzna elegancja, jaką pragnie tworzyć i wyrażać Mazda, zakorzeniona jest w tradycjach klasycznej japońskiej estetyki. Jej istotą jest piękno delikatne i powściągliwe, lecz zarazem bogate i bujne. Ważną jego cechą jest staranna eliminacja wszystkiego, co zbędne – tak długo, aż pozostanie tylko to, co naprawdę konieczne. Dzięki temu doznaje się poczucia obfitości, choć jego źródłem są elementy, które wydają się zadziwiająco proste, zaprojektowane bez komplikacji. Właśnie tak, jak zaprojektowany został nowy koncepcyjny model Mazda VISION Coupe, uznany przez jury 33. edycji Festival Automobile International za najpiękniejszy samochód koncepcyjny świata. - mówi o inspiracjach dla uczestników konkursu Ikuo Maeda - Dyrektor Zarządzający działu Projektowania i Stylistyki Marki, Mazda Motor Corporation

Prace można zgłaszać do 1 maja 2018 roku na stronie www.mazdadesign.pl. Ogłoszenie wyników nastąpi 19 maja 2018 r. na specjalnej pokonkursowej wystawie podczas Łódź Design Festival.  

Najczęściej czytane artykuły

Mazda MX-5 laureatem nagrody "World Car of the Year" oraz "World Car Design of the Year 2016"

marca 30, 2016 | 23006 widoków

Pierwszy samochód w historii, który zdobył obydwie...

Ranking SUV-ów w tygodniku "Motor" - Mazda CX-5 najlepszym SUVem!

marca 10, 2014 | 20081 widoków

Wielki test SUV-ów tygodnika „Motor” – triumf Mazd...

Mazda6 - test długodystansowy redakcji tygodnika „Auto Świat”

maja 30, 2014 | 17433 widoków

W numerze 22/2014 redakcja tygodnika „Auto Świat”...

Mazda CX-5 zwycięzcą testu magazynu „Motor”

października 20, 2014 | 17426 widoków

Samochody typu SUV zyskują coraz większe grono zwo...