Mazda3

10 lat Mazda Motor Poland – dekada przełamywania konwencji

grudnia 13, 2018
266 widoków
seats

Warszawa, 11 grudnia 2018 - Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów latem 2008 roku bazując na 11 punktach dealerskich w całym kraju. Ambitne plany, by jak najlepiej wprowadzić markę na rynek zostały zrealizowane już w pierwszych miesiącach działalności. Po pierwszym roku sieć urosła już do 20 autoryzowanych salonów sprzedaży i 15 serwisów. W ciągu pierwszych 12 miesięcy Polacy kupili 3145 samochodów Mazda, co przekroczyło wstępnie zakładane plany. A był to dopiero początek…

W roku 10. jubileuszu na polskim rynku najpopularniejszym modelem marki są SUV-y – modele CX-3 i CX-5, które w tym roku wysunęły się na czoło sprzedaży, zgodnie z tendencją panującą na rynku. Łącznie z ponad 50% udziałem w portfolio sprzedaży tuż przed Mazdą 6, potwierdzają konsekwentną ewolucję marki w kierunku klasy premium. Dziś, po 10 latach działalności łączna sprzedaż Mazdy w Polsce to 68 693 samochody, z dominującym udziałem Mazdy 6 i Mazdy 3, które w swoich najnowszych odsłonach nikogo nie pozostawiają obojętnym.

Dziś sieć sprzedaży tworzy 32 dealerów i 10 punktów ASO, a średnia sprzedaż na punkt dealerski to ponad 380 samochodów rocznie, co jest najwyższym wynikiem wśród wszystkich rynków Mazdy w Unii Europejskiej.


Inspirująca wizja przyszłości

Podczas imprezy podsumowującej 10-lecie Mazdy w Polsce miała miejsce premiera Nowej Mazdy 3, która rozpoczyna nową erę w historii marki. Nowa Mazda3 jest pierwszym modelem nowej generacji, która pod wieloma względami przybliża markę do urzeczywistnienia wizji Mazda Premium.Wchodząc w nowy rozdział, Mazda kładzie wyraźny nacisk na 4 filary, które stoją u podstaw sposobu myślenia o motoryzacji i wyznaczają kierunek Mazdy na drodze do japońskiej marki premium. Te filary to: sztuka designu, japoński kunszt, inteligentne rozwiązania i czysta przyjemność prowadzenia.

„Pierwszą dekadę działalności Mazda Motor Poland zamykamy z poczuciem satysfakcji i spełnienia, świadomi wyzwań które czekają na nas w przyszłości. Świętujemy nasz jubileusz w gronie wszystkich dealerów, partnerów serwisowych, handlowych i przedstawicieli mediów, podczas wyjątkowego wieczoru w Centrum Konesera w Warszawie. Z dumą prezentujemy naszym gościom, jako pierwszym w Europie, Nową Mazdę 3. Dla nas rozpoczyna się nowa dekada, a przed marką – nowa era. Nie możemy się już doczekać kiedy pierwsze egzemplarze Nowej Mazdy 3 pojawią się w salonach, by zabrać naszych klientów w kolejną ekscytującą podróż” – podkreśla Łukasz Paździor.

Najczęściej czytane artykuły

Mazda MX-5 laureatem nagrody "World Car of the Year" oraz "World Car Design of the Year 2016"

marca 30, 2016 | 23210 widoków

Pierwszy samochód w historii, który zdobył obydwie...

Ranking SUV-ów w tygodniku "Motor" - Mazda CX-5 najlepszym SUVem!

marca 10, 2014 | 20383 widoków

Wielki test SUV-ów tygodnika „Motor” – triumf Mazd...

Mazda6 - test długodystansowy redakcji tygodnika „Auto Świat”

maja 30, 2014 | 17530 widoków

W numerze 22/2014 redakcja tygodnika „Auto Świat”...

Mazda CX-5 zwycięzcą testu magazynu „Motor”

października 20, 2014 | 17524 widoków

Samochody typu SUV zyskują coraz większe grono zwo...