Mazda3

Mazda CX-5 zwycięzcą testu magazynu „Motor”

października 20, 2014
17427 widoków
seats

Samochody typu SUV zyskują coraz większe grono zwolenników. Nic dziwnego – poza komfortem jazdy i przestronnym wnętrzem oferują bardzo dobre osiągi zarówno w mieście, jak i w łagodnym terenie. Od lat w tym segmencie prym wiodą auta z Japonii, a w szczególności Mazda CX-5, charakteryzująca się ekologicznym silnikiem i dynamiczną sylwetką. Redakcja magazynu „Motor” postanowiła porównać ją z debiutującą na rynku odmienioną odsłoną Nissana X-Traila oraz SUV-ami od Hondy i Mitsubishi.


Wysoka jakość wnętrza


Mazda CX-5 wyróżnia się już na poziomie ceny – jej najbogatsza wersja jest najtańszą wśród testowanych SUV-ów. Dopłaty do wyższych wersji w przypadku Hondy CR-V, Mitsubishi Outlandera i Nissana X-Traila wynoszą kolejno 9, 16 i aż 27 tysięcy złotych. Mazda oferuje przy tym najtańszą nawigacją w teście oraz asystentów pasa ruchu i martwego kąta w seryjnym wyposażeniu. Na tym jednak nie koniec zalet CX-5. SUV koncernu z Hiroshimy ma najwięcej miejsca z przodu – fotele kierowcy i pasażera są największe i najgłębsze. Co równie ważne, nie traci na tym przestrzeń z tyłu, która pozostawia sporo miejsca na nogi. Nie sposób także przejść obojętnie wobec wysokiej jakości tworzyw oraz łatwej obsługi wszystkich urządzeń pokładowych. Redaktorzy zwrócili również uwagę na innowacyjny sposób dzielenia tylnej kanapy 40:20:40 oraz sprytnie działającą roletę, która podnosi się wraz z klapą bagażnika.


Świetne osiągi


Pomimo iż żaden z testowanych SUV-ów nie nadaje się do trudniejszej jazdy w terenie, duży prześwit w Maździe sprawia, że spisuje się ona całkiem przyzwoicie poza utwardzaną nawierzchnią. Najważniejszy dla kierowcy jest jednak codzienny komfort jazdy. W tym elemencie CX-5 zostawia swoich rywali daleko w tyle. Poza skutecznym tłumieniem nierówności jezdni, jako jedyna chętnie podąża za ruchami kierownicy i zapewnia przyjemność z jazdy. Łatwość w pokonywaniu zakrętów to duże osiągnięcie jak na samochód typu SUV – pozostałe auta cechuje duża podsterowność, która skutecznie utrudnia ich dynamiczne prowadzenie. Sercem Mazdy jest jednak cichy i oszczędny silnik. W połączeniu z niewielką masą auta zapewnia najlepsze osiągi przy najmniejszym zużyciu paliwa. Przełomowa technologia SKYATCIV pozwala bowiem na niezwykle dynamiczną, a przy tym oszczędną jazdę.


Mazda CX-5 została niekwestionowanym zwycięzcą porównania przeprowadzonego przez redakcję magazynu „Motor”. Tylko w tym SUV-ie udało się połączyć „wysoki komfort jazdy z pewnością prowadzenia i dobre osiągi z niedużym zużyciem paliwa”.

Najczęściej czytane artykuły

Mazda MX-5 laureatem nagrody "World Car of the Year" oraz "World Car Design of the Year 2016"

marca 30, 2016 | 23007 widoków

Pierwszy samochód w historii, który zdobył obydwie...

Ranking SUV-ów w tygodniku "Motor" - Mazda CX-5 najlepszym SUVem!

marca 10, 2014 | 20081 widoków

Wielki test SUV-ów tygodnika „Motor” – triumf Mazd...

Mazda6 - test długodystansowy redakcji tygodnika „Auto Świat”

maja 30, 2014 | 17433 widoków

W numerze 22/2014 redakcja tygodnika „Auto Świat”...

Mazda CX-5 zwycięzcą testu magazynu „Motor”

października 20, 2014 | 17427 widoków

Samochody typu SUV zyskują coraz większe grono zwo...