Mazda3

Nowa Mazda3 – wyposażenie i ceny

grudnia 14, 2018
5102 widoków
seats

Nowa Mazda3, która zadebiutowała pod koniec listopada podczas Los Angeles Auto Show to model nowej generacji, który otwiera kolejny rozdział w historii marki i przybliża ją do realizacji wizji Mazda Premium. Samochód opracowany został w oparciu o cztery filary marki:

  • Sztuka designu. Wyjątkowy design Mazdy to dzieło mistrzów, którzy dzięki dziesiątkom lat doświadczenia potrafią z nieosiągalną dla najnowocześniejszej technologii intuicją i precyzją stworzyć własnymi rękoma bryłę, w której zgodnie z filozofią projektową KODO Dusza Ruchu, zaklęta zostaje istota dynamiki, widoczna w grze światła i cienia na nadwoziu. Wierzymy, że samochody z duszą mogą stworzyć wyłącznie ludzkie ręce. To dzięki ich precyzji i delikatności wnętrze Mazdy jest tak przyjazne i komfortowe.
  • Japoński kunszt. Estetyka Mazdy, głęboko zakorzeniona w japońskiej tradycji, objawia się szlachetnym minimalizmem i zachwycającą precyzją każdego detalu. Istotę japońskiej sztuki stanowi ustawiczne dążenie do doskonałości i zadziwiające dla Europejczyków cierpliwość i precyzja. To dzięki nim nasze samochody prezentują tak niedościgłą linię, fascynującą, dopracowaną kolorystykę oraz jakość, objawiającą się w najdrobniejszych szczegółach. Wiara w to, że twórca nadaje swojemu dziełu życie i przelewa w nie własne emocje pozwala tworzyć samochody, które tak wyraziście potrafią budzić pozytywne emocje.
  • Inteligentne rozwiązania. Projektanci Mazdy od lat prezentują własne, przełomowe podejście do tworzenia samochodów. Niezależnie od aktualnych trendów w motoryzacji, stosujemy bezkompromisowe rozwiązania technologiczne, które pozwalają budować intuicyjną więź człowieka z pojazdem. Zaawansowana technologia jest dla nas środkiem, pozwalającym realizować filozofię Mazdy, zgodnie, z którą samochód i kierowca stale pozostają w perfekcyjnej harmonii.
  • Czysta przyjemność prowadzenia. Wnętrze każdego modelu Mazdy charakteryzuje szlachetny minimalizm i dopracowana w najdrobniejszym detalu ergonomia. Dzięki nim żadne dodatkowe bodźce nie rozpraszają uwagi kierowcy, który może w pełni skupić się na prowadzeniu i czerpać z niego maksimum przyjemności. Wszystkie zastosowane rozwiązania mają sprzyjać budowaniu pełnej harmonii pomiędzy kierowcą a pojazdem. Dzięki niej prowadzenie staje się nie tylko przyjemniejsze, ale również bardziej intuicyjne i bezpieczne.

Nowa Mazda3 to model zaprojektowany od podstaw z naciskiem na zapewnienie idealnego komfortu akustycznego. Dotyczy to zarówno wyciszenia wnętrza, jak i zapewnienia doskonałych wrażeń dźwiękowych podczas korzystania z opcjonalnego systemu przestrzennego systemu nagłośnieniowego opracowanego wspólnie z firmą BOSE®. Szczególną uwagę poświęcono także wykończeniu wnętrza przy użyciu materiałów najwyższej jakości, które w dotyku dają poczucie solidności wykonania.

Celując w klasę wyższą, Nowa Mazda3 będzie konkurować nie tylko z kompaktami marek popularnych w wyższych wersjach wyposażenia, ale także z uznanymi graczami marek premium. Segment premium w Europie stanowi już 22% ogólnej sprzedaży samochodów. W Polsce to zaledwie 13%, ale w ciągu ostatnich 7 lat liczba nowych samochodów premium sprzedawanych rocznie w naszym kraju wzrosła ponad dwukrotnie, a segment rozwija się szybciej od rynku.

Niezaprzeczalnym atutem Nowej Mazdy 3 jest najbogatsze w klasie wyposażenie standardowe, które obejmuje m.in. kolorowy wyświetlacz head-up, cyfrowe zegary, nowy system multimedialny MZD Connect z ekranem o przekątnej 8,8 cala z nawigacją satelitarną i systemem Apple Carplay/Android Auto, adaptacyjny tempomat, system monitorujący martwe pole w lusterkach czy reflektory i światła wykonane w technologii LED.

Gama jednostek napędowych Nowej Mazdy 3 w Polsce będzie obejmować dwa silniki benzynowe:

  • 2.0 SKYACTIV-G – nowa jednostka o mocy 122 KM, bazująca na sprawdzonej konstrukcji, wyposażona została w system dezaktywacji cylindrów, zmodyfikowane porty dolotowe i dzielony system wtrysku paliwa. Dodatkowo, silnik współpracuje z technologią M-Hybrid (mild hybrid), która pomaga obniżyć zużycie paliwa, wykorzystując energię odzyskaną podczas hamowania do zasilania pokładowego sprzętu elektrycznego. Dodatkowo, M-Hybrid przyspiesza i usprawnia pracę systemu i-stop, a także wspiera pracę układu napędowego;
  • 2.0 SKYACTIV-X – jest to silnik spalinowy nowego typu, który łączy w sobie zalety silników benzynowego i Diesla. Jego nowatorski układ zapłonowy SCCI (Spark-Controlled Compression Ignition – zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą) umożliwia dobranie takich przełożeń skrzyni biegów, które podnoszą osiągi bez zwiększania spalania i emisji. Silnik ten cechuje się szybkością reagowania i sprzyja czystej, płynnej jeździe, której towarzyszy poczucie pełnego panowania nad pojazdem.

Kolejną nowością w ofercie Nowej Mazdy 3 w nadwoziu hatchback jest napęd na wszystkie koła i-Activ AWD (dostępny z silnikiem Skyactiv-X), który wykorzystuje czujniki wykrywające „obciążenie pionowe czterech kół” i spójnie współpracuje z zaawansowanym systemem zwiększania przyczepności pojazdu (G-Vectoring Control+). Obydwa systemy wspólnie odpowiadają za rozdzielanie momentu obrotowego pomiędzy koła osi przedniej i tylnej. Dzięki temu samochód w każdych warunkach jazdy jest w stanie reagować w sposób wiernie odzwierciedlający intencje kierowcy. Ponadto, udoskonalony system i-Activ AWD zdecydowanie zmniejsza ogólne straty ponoszone na oporach mechanicznych – są one o około 60% mniejsze niż dotychczas, co przyczynia się do jeszcze lepszych wyników w zakresie zużycia paliwa.

 

Nadejście nowej ery w historii Mazdy zwiastowane Nową Mazdą 3 podkreślają nowe nazwy poziomów wyposażenia:

Kai
W kulturze japońskiej „kai”’ ma wiele znaczeń, jednym z nich jest „właściwy kierunek”, co potwierdza, że droga Mazdy, nieodłącznie związana z przełamywaniem konwencji, jest właściwą drogą. Inteligentne rozwiązania, wpisane w jeden z filarów marki, pozwalają nam prezentować własne podejście do tworzenia samochodów. Niezależnie od aktualnych trendów w motoryzacji, stosujemy bezkompromisowe rozwiązania technologiczne, które pozwalają budować intuicyjną więź człowieka z pojazdem. Nazwa Kai tworzy dodatkowo analogię do modelu koncepcyjnego Kai, na którym w tak wielu aspektach bazuje Nowa Mazda3.


Główne elementy wyposażenia wersji Kai:

Zaawansowany system zwiększania przyczepności pojazdu (G-Vectoring Control+)
Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Autohold
Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA)
Przednie i boczne poduszki powietrzne + kurtyny powietrzne + poduszka kolanowa dla kierowcy
System monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS)
System monitorowania martwego pola (BSM)
System monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu (RCTA)
System e-Call
System wykrywający znużenie kierowcy (Driver Alert)
Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)
Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat - MRCC)
System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)
System wspomagający hamowanie (SCBS)
System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR)
System wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu (LAS)
Czujnik deszczu i zmierzchu (inteligentne wycieraczki i automatyczne światła mijania)
Czujniki parkowania tylne
Immobilizer fabryczny
Alarm antywłamaniowy
Klimatyzacja manualna
Tapicerka materiałowa Standard w kolorze czarnym
Czarna podsufitka (hatchback) / Grafitowa podsufitka (sedan)
Centralny podłokietnik dla kierowcy i pasażera
Przycisk do uruchamiania silnika
Centralny zamek
Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
Skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów
Łopatki do zmiany biegów (skrzynia automatyczna) (SKYACTIV-X)
Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne (bezramkowe) (SKYACTIV-X)
Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z podświetleniem
Kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie oraz cyfrowe zegary (7")
Multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect (z ekranem 8,8")
System nawigacji Mazda oraz Apple Carplay & Android Auto
Ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne)
System audio z radiem FM, radiem cyfrowym (DAB) i portem USB/MP3 (8 głośników)
Zestaw głośnomówiący Bluetooth®
Koła 205/60/R16 na felgach aluminiowych Silver (16") (hatchback i sedan z silnikiem SKYACTIV-G)
Koła 215/45/R18 na felgach aluminiowych Grey (18") (hatchback z silnikiem SKYACTIV-X)
Koła 215/45/R18 na felgach aluminiowych Silver (18") (sedan z silnikiem SKYACTIV-X)
Przednie reflektory diodowe (LED) oraz światła do jazdy dziennej diodowe (DRL LED)
Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH) (SKYACTIV-X)
Tylne światła diodowe (LED)
Spryskiwacze reflektorów przednich
Spryskiwacze zintegrowane z wycieraczką przedniej szyby
Lusterka boczne podgrzewane, sterowane i składane elektrycznie
Przyciemniane tylne szyby (SKYACTIV-X)


Ceny wersji Kai:

Hatchback i Sedan
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT                   94 900
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT                  102 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT                 112 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT                   120 900
 

Hatchback
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD       122 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD        130 900
 
Kanjo
„Kanjo” (czyt. kandżo) oznacza „emocje” i odzwierciedla drugi filar marki – Czystą przyjemność prowadzenia. Te emocje towarzyszą każdej podróży Mazdą rodzą się w kontakcie ze szlachetnym minimalizmem nadwozia, dopracowanym w najdrobniejszych detalach wnętrzem oraz technologiami, które zostały zaprojektowane z myślą o człowieku. Samochód zachowuje się dokładnie tak, jak tego oczekuje kierowca, co pozwala zbudować harmonię i niespotykane w modelach konkurencji poczucie jedności z pojazdem (co nazywamy Jinba-Ittai).


Główne elementy wyposażenia wersji Kanjo (względem wersji Kai):

Klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa)
Czujniki parkowania przednie
Kamera cofania
Podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby, podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele przednie
Zaawansowany system dostępu bez kluczyka (Smart Keyless)
Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
Lusterka boczne elektrochromatyczne


Ceny wersji Kanjo:
Hatchback i Sedan
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT                   99 900
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT                  107 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT                 117 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT                   125 900
 

Hatchback
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD       127 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD        135 900
 
Hikari
W Japonii „hikari” oznacza „światło”. Używając tego słowa nawiązujemy wprost do kolejnego filaru marki – Sztuka designu. U podstaw języka projektowego Mazdy (KODO) leży wykorzystanie światła (i cienia) do ożywienia pięknej sylwetki nadwozia oraz do stworzenia czystej, a jednocześnie ergonomicznej formy wnętrza. To dzięki konsekwentnemu projektowaniu samochodów w oparciu o lata doświadczenia i przy wykorzystaniu najnowocześniejszej technologii, gra światła i cienia na nadwoziu Nowej Mazdy 3 reprezentuje dynamiczną formę utrzymaną w duchu japońskiej estetyki.


Główne elementy wyposażenia wersji Hikari (względem wersji Kanjo):

Przestrzenny system nagłośnieniowy Bose® (12 głośników)
Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH)
System monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu z funkcją hamowania (RCTB)
System monitorujący ruch poprzeczny przed pojazdem (FCTA)
System wykrywający znużenie kierowcy z kamerą (Driver Alert)
System wspomagający hamowanie podczas cofania (SCBS-R)
System kamer 360○
Łopatki do zmiany biegów (skrzynia automatyczna)
Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne (bezramkowe)
Przyciemniane tylne szyby
Koła 215/45/R18  na felgach aluminiowych Grey (18”) (hatchback)
Koła 215/45/R18  na felgach aluminiowych Silver (18”) (sedan)
Koła 215/45/R18 na felgach aluminiowych Black (18”) (hatchback z silnikiem SKYACTIV-X)
Koła 215/45/R18 na felgach aluminiowych Bright Silver (18”) (sedan z silnikiem SKYACTIV-X)
Dla wersji Hikari dostępny będzie opcjonalnie pakiet wnętrza Luxury Black, zawierający:
Tapicerkę skórzaną w kolorze czarnym
Fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień
Fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego


Ceny wersji Hikari:
Hatchback i Sedan
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT                 109 900
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT                  117 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT                 123 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT                   131 900
 

Hatchback
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD       133 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD        141 900
 
Enso
W dosłownym tłumaczeniu „enso” oznacza „okrąg”, jednak sam znak odręcznie rysowanego okręgu, spotykany w tradycyjnej kaligrafii zen, symbolizuje „siłę i elegancję”, a także „wolność umysłu”, która towarzyszy całemu procesowi twórczemu. Właśnie dlatego bogata symbolika tego słowa doskonale oddaje estetykę Mazdy, głęboko zakorzenioną w japońskiej tradycji. Ostatni filar marki Mazda – Japoński kunszt – zakłada dążenie do doskonałości i objawia się szlachetnym minimalizmem i zachwycającą precyzją każdego detalu. To dzięki tym elementom nasze samochody prezentują niespotykaną linię nadwozia, która przyciąga wzrok oraz wyjątkowe połączenie wysokiej jakości materiałów, podkreślające szlachetny charakter samochodu, sprawiając, że każdy podróżujący Nową Mazdą 3 poczuje się wyjątkowo.


Główne elementy wyposażenia wersji Enso (względem wersji Hikari):

Tapicerka skórzana w kolorze burgundowym (hatchback)
Tapicerka skórzana w kolorze białym (sedan)
Fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień
Fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego


Ceny wersji Enso:
Hatchback i Sedan
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT                 130 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT                   138 900
 

Hatchback
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD       140 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD        148 900
 
Polscy dealerzy Mazdy rozpoczną przedsprzedaż Nowej Mazdy3 z produkcji styczniowej jeszcze przed Bożym Narodzeniem. W pierwszej kolejności można będzie zamawiać wersję hatchback z silnikiem 2.0 SKYACTIV-G, a pierwsze samochody w salonach pojawią się w marcu 2019 r.

Nowa Mazda3, która zadebiutowała pod koniec listopada podczas Los Angeles Auto Show to model nowej generacji, który otwiera kolejny rozdział w historii marki i przybliża ją do realizacji wizji Mazda Premium. Samochód opracowany został w oparciu o cztery filary marki:
Sztuka designu. Wyjątkowy design Mazdy to dzieło mistrzów, którzy dzięki dziesiątkom lat doświadczenia potrafią z nieosiągalną dla najnowocześniejszej technologii intuicją i precyzją stworzyć własnymi rękoma bryłę, w której zgodnie z filozofią projektową KODO Dusza Ruchu, zaklęta zostaje istota dynamiki, widoczna w grze światła i cienia na nadwoziu. Wierzymy, że samochody z duszą mogą stworzyć wyłącznie ludzkie ręce. To dzięki ich precyzji i delikatności wnętrze Mazdy jest tak przyjazne i komfortowe.
Japoński kunszt. Estetyka Mazdy, głęboko zakorzeniona w japońskiej tradycji, objawia się szlachetnym minimalizmem i zachwycającą precyzją każdego detalu. Istotę japońskiej sztuki stanowi ustawiczne dążenie do doskonałości i zadziwiające dla Europejczyków cierpliwość i precyzja. To dzięki nim nasze samochody prezentują tak niedościgłą linię, fascynującą, dopracowaną kolorystykę oraz jakość, objawiającą się w najdrobniejszych szczegółach. Wiara w to, że twórca nadaje swojemu dziełu życie i przelewa w nie własne emocje pozwala tworzyć samochody, które tak wyraziście potrafią budzić pozytywne emocje. 
Inteligentne rozwiązania. Projektanci Mazdy od lat prezentują własne, przełomowe podejście do tworzenia samochodów. Niezależnie od aktualnych trendów w motoryzacji, stosujemy bezkompromisowe rozwiązania technologiczne, które pozwalają budować intuicyjną więź człowieka z pojazdem. Zaawansowana technologia jest dla nas środkiem, pozwalającym realizować filozofię Mazdy, zgodnie, z którą samochód i kierowca stale pozostają w perfekcyjnej harmonii.
Czysta przyjemność prowadzenia. Wnętrze każdego modelu Mazdy charakteryzuje szlachetny minimalizm i dopracowana w najdrobniejszym detalu ergonomia. Dzięki nim żadne dodatkowe bodźce nie rozpraszają uwagi kierowcy, który może w pełni skupić się na prowadzeniu i czerpać z niego maksimum przyjemności. Wszystkie zastosowane rozwiązania mają sprzyjać budowaniu pełnej harmonii pomiędzy kierowcą a pojazdem. Dzięki niej prowadzenie staje się nie tylko przyjemniejsze, ale również bardziej intuicyjne i bezpieczne. 
 
Nowa Mazda3 to model zaprojektowany od podstaw z naciskiem na zapewnienie idealnego komfortu akustycznego. Dotyczy to zarówno wyciszenia wnętrza, jak i zapewnienia doskonałych wrażeń dźwiękowych podczas korzystania z opcjonalnego systemu przestrzennego systemu nagłośnieniowego opracowanego wspólnie z firmą BOSE®. Szczególną uwagę poświęcono także wykończeniu wnętrza przy użyciu materiałów najwyższej jakości, które w dotyku dają poczucie solidności wykonania.
Celując w klasę wyższą, Nowa Mazda3 będzie konkurować nie tylko z kompaktami marek popularnych w wyższych wersjach wyposażenia, ale także z uznanymi graczami marek premium. Segment premium w Europie stanowi już 22% ogólnej sprzedaży samochodów. W Polsce to zaledwie 13%, ale w ciągu ostatnich 7 lat liczba nowych samochodów premium sprzedawanych rocznie w naszym kraju wzrosła ponad dwukrotnie, a segment rozwija się szybciej od rynku.
Niezaprzeczalnym atutem Nowej Mazdy 3 jest najbogatsze w klasie wyposażenie standardowe, które obejmuje m.in. kolorowy wyświetlacz head-up, cyfrowe zegary, nowy system multimedialny MZD Connect z ekranem o przekątnej 8,8 cala z nawigacją satelitarną i systemem Apple Carplay/Android Auto, adaptacyjny tempomat, system monitorujący martwe pole w lusterkach czy reflektory i światła wykonane w technologii LED.
Gama jednostek napędowych Nowej Mazdy 3 w Polsce będzie obejmować dwa silniki benzynowe:
2.0 SKYACTIV-G – nowa jednostka o mocy 122 KM, bazująca na sprawdzonej konstrukcji, wyposażona została w system dezaktywacji cylindrów, zmodyfikowane porty dolotowe i dzielony system wtrysku paliwa. Dodatkowo, silnik współpracuje z technologią M-Hybrid (mild hybrid), która pomaga obniżyć zużycie paliwa, wykorzystując energię odzyskaną podczas hamowania do zasilania pokładowego sprzętu elektrycznego. Dodatkowo, M-Hybrid przyspiesza i usprawnia pracę systemu i-stop, a także wspiera pracę układu napędowego;
2.0 SKYACTIV-X – jest to silnik spalinowy nowego typu, który łączy w sobie zalety silników benzynowego i Diesla. Jego nowatorski układ zapłonowy SCCI (Spark-Controlled Compression Ignition – zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą) umożliwia dobranie takich przełożeń skrzyni biegów, które podnoszą osiągi bez zwiększania spalania i emisji. Silnik ten cechuje się szybkością reagowania i sprzyja czystej, płynnej jeździe, której towarzyszy poczucie pełnego panowania nad pojazdem.
 
Kolejną nowością w ofercie Nowej Mazdy 3 w nadwoziu hatchback jest napęd na wszystkie koła i-Activ AWD (dostępny z silnikiem Skyactiv-X), który wykorzystuje czujniki wykrywające „obciążenie pionowe czterech kół” i spójnie współpracuje z zaawansowanym systemem zwiększania przyczepności pojazdu (G-Vectoring Control+). Obydwa systemy wspólnie odpowiadają za rozdzielanie momentu obrotowego pomiędzy koła osi przedniej i tylnej. Dzięki temu samochód w każdych warunkach jazdy jest w stanie reagować w sposób wiernie odzwierciedlający intencje kierowcy. Ponadto, udoskonalony system i-Activ AWD zdecydowanie zmniejsza ogólne straty ponoszone na oporach mechanicznych – są one o około 60% mniejsze niż dotychczas, co przyczynia się do jeszcze lepszych wyników w zakresie zużycia paliwa.
Nadejście nowej ery w historii Mazdy zwiastowane Nową Mazdą 3 podkreślają nowe nazwy poziomów wyposażenia:
Kai
W kulturze japońskiej „kai”’ ma wiele znaczeń, jednym z nich jest „właściwy kierunek”, co potwierdza, że droga Mazdy, nieodłącznie związana z przełamywaniem konwencji, jest właściwą drogą. Inteligentne rozwiązania, wpisane w jeden z filarów marki, pozwalają nam prezentować własne podejście do tworzenia samochodów. Niezależnie od aktualnych trendów w motoryzacji, stosujemy bezkompromisowe rozwiązania technologiczne, które pozwalają budować intuicyjną więź człowieka z pojazdem. Nazwa Kai tworzy dodatkowo analogię do modelu koncepcyjnego Kai, na którym w tak wielu aspektach bazuje Nowa Mazda3.
Główne elementy wyposażenia wersji Kai:
Zaawansowany system zwiększania przyczepności pojazdu (G-Vectoring Control+)
Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Autohold
Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA)
Przednie i boczne poduszki powietrzne + kurtyny powietrzne + poduszka kolanowa dla kierowcy
System monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS)
System monitorowania martwego pola (BSM)
System monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu (RCTA)
System e-Call
System wykrywający znużenie kierowcy (Driver Alert)
Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)
Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat - MRCC)
System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)
System wspomagający hamowanie (SCBS)
System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR)
System wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu (LAS)
Czujnik deszczu i zmierzchu (inteligentne wycieraczki i automatyczne światła mijania)
Czujniki parkowania tylne
Immobilizer fabryczny
Alarm antywłamaniowy
Klimatyzacja manualna
Tapicerka materiałowa Standard w kolorze czarnym
Czarna podsufitka (hatchback) / Grafitowa podsufitka (sedan)
Centralny podłokietnik dla kierowcy i pasażera
Przycisk do uruchamiania silnika
Centralny zamek
Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
Skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów
Łopatki do zmiany biegów (skrzynia automatyczna) (SKYACTIV-X)
Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne (bezramkowe) (SKYACTIV-X)
Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z podświetleniem
Kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie oraz cyfrowe zegary (7")
Multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect (z ekranem 8,8")
System nawigacji Mazda oraz Apple Carplay & Android Auto
Ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne)
System audio z radiem FM, radiem cyfrowym (DAB) i portem USB/MP3 (8 głośników)
Zestaw głośnomówiący Bluetooth®
Koła 205/60/R16 na felgach aluminiowych Silver (16") (hatchback i sedan z silnikiem SKYACTIV-G)
Koła 215/45/R18 na felgach aluminiowych Grey (18") (hatchback z silnikiem SKYACTIV-X)
Koła 215/45/R18 na felgach aluminiowych Silver (18") (sedan z silnikiem SKYACTIV-X)
Przednie reflektory diodowe (LED) oraz światła do jazdy dziennej diodowe (DRL LED)
Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH) (SKYACTIV-X)
Tylne światła diodowe (LED)
Spryskiwacze reflektorów przednich
Spryskiwacze zintegrowane z wycieraczką przedniej szyby
Lusterka boczne podgrzewane, sterowane i składane elektrycznie
Przyciemniane tylne szyby (SKYACTIV-X)
Ceny wersji Kai:
Hatchback i Sedan
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT                   94 900
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT                  102 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT                 112 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT                   120 900
Hatchback
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD       122 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD        130 900
 
Kanjo
„Kanjo” (czyt. kandżo) oznacza „emocje” i odzwierciedla drugi filar marki – Czystą przyjemność prowadzenia. Te emocje towarzyszą każdej podróży Mazdą rodzą się w kontakcie ze szlachetnym minimalizmem nadwozia, dopracowanym w najdrobniejszych detalach wnętrzem oraz technologiami, które zostały zaprojektowane z myślą o człowieku. Samochód zachowuje się dokładnie tak, jak tego oczekuje kierowca, co pozwala zbudować harmonię i niespotykane w modelach konkurencji poczucie jedności z pojazdem (co nazywamy Jinba-Ittai).
Główne elementy wyposażenia wersji Kanjo (względem wersji Kai):
Klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa)
Czujniki parkowania przednie
Kamera cofania
Podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby, podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele przednie
Zaawansowany system dostępu bez kluczyka (Smart Keyless)
Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
Lusterka boczne elektrochromatyczne
 
Ceny wersji Kanjo:
Hatchback i Sedan
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT                   99 900
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT                  107 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT                 117 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT                   125 900
Hatchback
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD       127 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD        135 900
 
Hikari
W Japonii „hikari” oznacza „światło”. Używając tego słowa nawiązujemy wprost do kolejnego filaru marki – Sztuka designu. U podstaw języka projektowego Mazdy (KODO) leży wykorzystanie światła (i cienia) do ożywienia pięknej sylwetki nadwozia oraz do stworzenia czystej, a jednocześnie ergonomicznej formy wnętrza. To dzięki konsekwentnemu projektowaniu samochodów w oparciu o lata doświadczenia i przy wykorzystaniu najnowocześniejszej technologii, gra światła i cienia na nadwoziu Nowej Mazdy 3 reprezentuje dynamiczną formę utrzymaną w duchu japońskiej estetyki.
Główne elementy wyposażenia wersji Hikari (względem wersji Kanjo):
Przestrzenny system nagłośnieniowy Bose® (12 głośników)
Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH)
System monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu z funkcją hamowania (RCTB)
System monitorujący ruch poprzeczny przed pojazdem (FCTA)
System wykrywający znużenie kierowcy z kamerą (Driver Alert)
System wspomagający hamowanie podczas cofania (SCBS-R)
System kamer 360○
Łopatki do zmiany biegów (skrzynia automatyczna)
Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne (bezramkowe)
Przyciemniane tylne szyby
Koła 215/45/R18  na felgach aluminiowych Grey (18”) (hatchback)
Koła 215/45/R18  na felgach aluminiowych Silver (18”) (sedan)
Koła 215/45/R18 na felgach aluminiowych Black (18”) (hatchback z silnikiem SKYACTIV-X)
Koła 215/45/R18 na felgach aluminiowych Bright Silver (18”) (sedan z silnikiem SKYACTIV-X)
Dla wersji Hikari dostępny będzie opcjonalnie pakiet wnętrza Luxury Black, zawierający:
Tapicerkę skórzaną w kolorze czarnym
Fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień
Fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego
 
Ceny wersji Hikari:
Hatchback i Sedan
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT                 109 900
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT                  117 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT                 123 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT                   131 900
Hatchback
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD       133 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD        141 900
 
Enso
W dosłownym tłumaczeniu „enso” oznacza „okrąg”, jednak sam znak odręcznie rysowanego okręgu, spotykany w tradycyjnej kaligrafii zen, symbolizuje „siłę i elegancję”, a także „wolność umysłu”, która towarzyszy całemu procesowi twórczemu. Właśnie dlatego bogata symbolika tego słowa doskonale oddaje estetykę Mazdy, głęboko zakorzenioną w japońskiej tradycji. Ostatni filar marki Mazda – Japoński kunszt – zakłada dążenie do doskonałości i objawia się szlachetnym minimalizmem i zachwycającą precyzją każdego detalu. To dzięki tym elementom nasze samochody prezentują niespotykaną linię nadwozia, która przyciąga wzrok oraz wyjątkowe połączenie wysokiej jakości materiałów, podkreślające szlachetny charakter samochodu, sprawiając, że każdy podróżujący Nową Mazdą 3 poczuje się wyjątkowo.
Główne elementy wyposażenia wersji Enso (względem wersji Hikari):
Tapicerka skórzana w kolorze burgundowym (hatchback)
Tapicerka skórzana w kolorze białym (sedan)
Fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień
Fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego
 
Ceny wersji Enso:
Hatchback i Sedan
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT                 130 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT                   138 900
Hatchback
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD       140 900
2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD        148 900
 
Polscy dealerzy Mazdy rozpoczną przedsprzedaż Nowej Mazdy3 z produkcji styczniowej jeszcze przed Bożym Narodzeniem. W pierwszej kolejności można będzie zamawiać wersję hatchback z silnikiem 2.0 SKYACTIV-G, a pierwsze samochody w salonach pojawią się w marcu 2019 r.