„mazda6 2015” mazda6 kombi „mazda6 kombi, widok z tyłu” mazda6 kombi, i-activsense „mazda6 kombi w kolorze czerwonym”

Technologia bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE oraz pięć gwiazdek w rankingu NCAP

 

Zaawansowana konstrukcja nadwozia Mazdy6 Sport Kombi zapewnia jej nadzwyczajne bezpieczeństwo. Jest wytrzymała, tam gdzie ma to naprawdę znaczenie, i pomaga Maździe zdobyć najwyższy wynik w testach bezpieczeństwa — pięć gwiazdek NCAP.


Mazda6 Sport Kombi to również lider w zakresie aktywnych systemów bezpieczeństwa z pełnym wachlarzem innowacyjnych rozwiązań i-ACTIVSENSE reagujących w razie konieczności na wszystkie zagrożenia. Jeśli kierowca za bardzo zbliży się do poprzedzającego pojazdu i powstanie niebzepiczeństwo kolizji, system wspomagający hamowanie Smart City Brake Support rozpocznie hamowanie. Adaptacyjny system świateł przednich (AFLS) kieruję wiązkę światła do wewnatrz łuku zakrętu, zapewniając bezpieczeństwo jazdy nocą.

108–150 g/km¹

Emisja CO2

4,2–6,4 l/100 km

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym

System wspomagający utrzymanie na pasie ruchu (LAS) .

„asystent zachowania pasa ruchu” mazda6 kombi, asystent zachowania pasa ruchu „mazda6 2015” mazda6 kombi, widok z tyłu

Jeśli samochód zaczyna zjeżdżać na sąsiadujący pas, asystent zachowania pasa ruchu (LAS) wykrywa ten manewr i koryguje tor jazdy.

Nowy system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu (LAS) jest rozwinięciem systemu ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS). Został zaprojektowany do monitorowania położenia samochodu na pasie ruchu, a tym samym do poprawy bezpieczeństwa podczas jazdy na zatłoczonych autostradach.


Jeśli samochód zacznie zjeżdżać na sąsiadujący pas ruchu, asystent włączy ostrzegawczy sygnał dźwiękowy, a następnie automatycznie skoryguje tor jazdy w celu uniknięcia potencjalnej kolizji.

System wykrywający znużenie kierowcy (Driver Alert) .

„system przywracania uwagi kierowcy” mazda6 kombi, system przywracania uwagi kierowcy „mazda6 2015” mazda6 kombi, widok z tyłu

Aby zwiększyć bezpieczeństwo podczas jazdy w nocy, system przywracania uwagi kierowcy (DAA) wykrywa oznaki zmęczenia i sugeruje przerwę na odpoczynek.

System wykrywający znużenie kierowcy (Driver Alert) wykrywa wszystkie spowodowane zmęczeniem zmiany w prowadzeniu samochodu. Stale monitoruje zachowanie kierowcy na drodze, i jeśli wykryje oznaki zmęczenia, bezpośrednio na linii wzroku kierowcy wyświetla ikonę ostrzegawczą, sugerującą zrobienie przerwy na odpoczynek.

Adaptacyjny system diodowych świateł przednich (ALH) .

„adaptacyjny system świateł przednich” mazda6 kombi, adaptacyjny system świateł przednich „mazda6 2015”

System jest wyposażony w cztery sterowane niezależnie światła, zapewniające doskonałą widoczność w każdych warunkach.

Nowy system adaptacyjnych świateł diodowych LED (ALH) reaguje na warunki drogowe, zapewniając nadzwyczajną widoczność w nocy. Aby uniknąć oślepiania innych kierowców i jednocześnie zapewnić znakomitą widoczność, system automatycznie przełącza światła drogowe na mijania, w zależności od warunków drogowych.

 

Nowy tryb autostradowy podnosi wiązkę świateł mijania podczas jazdy np. po autostradach, aby zwiększyć zasięg widzenia. Z kolei szersza wiązka świateł mijania zapewnia lepszą widoczność na skrzyżowaniach. Samochód jest również wyposażony w adaptacyjny system świateł przednich (AFLS), który podąża za profilem zakrętu i czyni jazdę w nocy bezpieczniejszą dla kierowcy oraz innych użytkowników na drodze.

System wspomagający hamowanie (SCBS) .

„system wspomagający hamowanie Smart City Brake Support” mazda6 kombi, SCBS „mazda6 kombi 2015”

W tylnym zderzaku zamontowano czujnik ultradźwiękowy, który wykrywa przeszkody.

System został opracowany z myślą o bezpieczeństwie kierowcy i zminimalizowaniu ryzyka związanego z kolizjami przy niskich prędkościach. Monitoruje odstęp i prędkość zbliżania się do pojazdu poprzedzającego, automatycznie, rozpoczynając hamowanie w razie prawdopodobieństwa kolizji przy prędkości maksymalnie 30 km/h. System wykorzystuje czujniki radarowe do zapobiegania kolizji lub zmniejszania jej skutków, jeśli samochód porusza się do tyłu w stronę przeszkody z prędkością maksymalnie 8 km/h.

System monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA) .

„układ monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu” mazda6 kombi, RCTA „mazda6 kombi 2015”

W tylnym zderzaku Mazdy6 zamontowano czujnik ultradźwiękowy, który po zmianie biegu na wsteczny ostrzega kierowcę o przeszkodach na trasie cofania.

Po zmianie biegu na wsteczny układ ostrzega kierowcę Mazdy6 Sport Kombi o pojazdach nadjeżdżających z tyłu, np. podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego. Sygnał dźwiękowy i wskaźniki w lusterkach informują kierowcę, jeśli przeszkoda znajdzie się w niebezpiecznej odległości od samochodu. Sygnał alarmowy wyłącza się po ustaniu zagrożenia, pozwalając na bezpieczne cofanie.

System monitorowania martwego pola .

„Układ monitorowania martwego pola” mazda6 kombi „mazda6 2015”

System w Maździe6 Sport Kombi jest oparty o system radarowy, który ostrzega kierowcę przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu widzenia.

Odpowiednio ustawione lusterka nie zawsze pozwalają kierowcy zobaczyć wszystkie pojazdy znajdujące się w pobliżu. System w Maździe6 Sport Kombi jest oparty o system radarowy, który ostrzega kierowcę przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu widzenia. Jeśli kierowca sugeruje zamiar zmiany pasa ruchu lub podczas jazdy inny pojazd jest w odległości do 45 m, system informuje o tym kierowcę za pomocą sygnału dźwiękowego i włączając wskaźnik w lusterku. Sygnał alarmowy wyłącza się po ustaniu zagrożenia, pozwalając na bezpieczną zmianę pasa ruchu.

Najważniejsze cechy Odkryj detale kryjące się pod powierzchnią

*Cena sugerowana. Ma charakter niewiążącej rekomendacji. W celu ustalenia ceny samochodu skontaktuj się z autoryzowanym dealerem Mazda.

 

¹Mazda6 Sedan 2.2 Diesel 150 KM (6-biegowa manualna skrzynia biegów).

 

W zależności od wersji samochodu średnie zużycie paliwa oraz emisja CO2 wynoszą odpowiednio: od 4,2 do 6,4 l/100 km oraz od 108 do 150 g/km.

Przedstawiony model może być niezgodny ze specyfikacją w Polsce. Kolory i niektóre zewnętrzne i/lub wewnętrzne elementy wyposażenia na ekranie mogą różnić się od rzeczywistych.

 

Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. oddział w Polsce zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian parametrów technicznych, wyposażenia, cen i specyfikacji oferowanych pojazdów. Podane informacje nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 i następnych Kodeksu Cywilnego. Podane informacje nie stanowią także zapewnienia, o którym mowa w art. 5561 § 1 punkt 2 oraz art. 5561 § 2 Kodeksu Cywilnego, a ponadto nie stanowią oświadczenia gwarancyjnego, o którym mowa w art. 577 § 1 Kodeksu Cywilnego. Indywidualne uzgodnienie właściwości i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży pojazdu.

 

Zestawienie zużycia paliwa i emisji CO2 zawierające dane wszystkich nowych samochodów osobowych jest dostępne nieodpłatnie w każdym punkcie sprzedaży pojazdów. CO2 jest głównym gazem cieplarnianym odpowiedzialnym za globalne ocieplenie. Poza wielkością zużycia paliwa i emisji CO2 również zachowanie kierowcy, jak i inne czynniki natury nietechnicznej mają wpływ na poziomy zużycia paliwa i emisji CO2 przez samochód.

 

Samochód MAZDA jest wyposażony w układ klimatyzacji zawierający fluorowane gazy cieplarniane HFC-134A o współczynniku ocieplenia globalnego powyżej 150.

 

Informacje o działaniach dotyczących odzysku i recyklingu samochodów wycofanych z eksploatacji