hero

Znikomy wpływ na środowisko, fantastycznie niskie spalanie i emisja CO2

 

W Maździe6 Sedan zastosowano przełomową technologię SKYACTIV minimalizującą zanieczyszczenie środowiska i spalanie bez uszczerbku dla radości z jazdy.

 

Połączyliśmy niezwykle wydajne silniki i skrzynie biegów z technologią SKYACTIV oraz systemy i-ELOOP i i-stop (więcej poniżej) z lekką, lecz wytrzymałą konstrukcją nadwozia SKYACTIV, tworząc jeden z najlepszych samochodów świata pod względem oszczędności paliwa i niskiej emisji CO2. Mimo to Mazda6 ma porównywalną lub nawet wyższą moc niż inne samochody w tym segmencie. Po raz kolejny przełamaliśmy konwencje, tworząc samochód o znikomym negatywnym wpływie na środowisko bez pogarszania jego osiągów.

108–150 g/km¹

Emisja CO2

4,2–6,4 l/100 km

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym

System i-ELOOP Kolejny sposób na zmniejszenie zużycia paliwa i negatywnego wpływu na środowisko

Wyświetlacz systemu i-ELOOP na desce rozdzielczej (po prawej stronie) pokazuje, ile energii elektrycznej system wygenerował podczas hamowania i jaki jest poziom zmagazynowanego ładunku.

To nasz pierwszy samochód wyposażony w opracowany przez nas system i-ELOOP, który zasila układy elektryczne, wykorzystując energię wygenerowaną podczas hamowania. System i-ELOOP przyczynia się do znacznego zmniejszenia zużycia paliwa, ponieważ zastosowany w nim niekonwencjonalny kondensator magazynuje i dostarcza energię elektryczną szybciej, wydajniej i dłużej niż w przypadku innych systemów.


Około 10% mocy silnika jest zazwyczaj zamieniane na energię, która zasila układy elektryczne samochodu. Dzięki i-ELOOP silnik nie musi wytwarzać energii elektrycznej podczas napędzania pojazdu. To umożliwia wykorzystanie 100% jego mocy do wprawiania pojazdu w ruch, co z kolei zmniejsza spalanie i zanieczyszczenie środowiska.

Technologia i-stop Zmniejsza spalanie i emisję CO2 bez żadnych niedogodności

Technologia i-stop zmniejsza zużycie paliwa i koszty eksploatacji.

System i-stop ogranicza negatywny wpływ samochodu na środowisko, wyłączając silnik podczas postoju na biegu jałowym. Jego działanie jest prawie niezauważalne, ponieważ system i-stop uruchamia ponownie silnik szybciej i bardziej płynnie niż większość systemów start-stop. W ten sposób silnik jest gotowy do jazdy, gdy tylko tego chcesz. System i-stop jest dostępny w pojazdach z automatycznymi i manualnymi skrzyniami biegów.


Wielokrotnie nagradzany, to jedyny na świecie system start-stop, który do ponownego uruchomienia silnika wykorzystuje energię spalania. Kolejny przykład tego, jak przełamujemy konwencje.

Najważniejsze cechy Odkryj detale kryjące się pod powierzchnią

*Cena sugerowana. Ma charakter niewiążącej rekomendacji. W celu ustalenia ceny samochodu skontaktuj się z autoryzowanym dealerem Mazda.

 

¹Mazda6 Sedan 2.2 Diesel 150 KM (6-biegowa manualna skrzynia biegów).

 

W zależności od wersji samochodu średnie zużycie paliwa oraz emisja CO2 wynoszą odpowiednio: od 4,2 do 6,4 l/100 km oraz od 108 do 150 g/km.

Przedstawiony model może być niezgodny ze specyfikacją w Polsce. Kolory i niektóre zewnętrzne i/lub wewnętrzne elementy wyposażenia na ekranie mogą różnić się od rzeczywistych.

 

Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. oddział w Polsce zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian parametrów technicznych, wyposażenia, cen i specyfikacji oferowanych pojazdów. Podane informacje nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 i następnych Kodeksu Cywilnego. Podane informacje nie stanowią także zapewnienia, o którym mowa w art. 5561 § 1 punkt 2 oraz art. 5561 § 2 Kodeksu Cywilnego, a ponadto nie stanowią oświadczenia gwarancyjnego, o którym mowa w art. 577 § 1 Kodeksu Cywilnego. Indywidualne uzgodnienie właściwości i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży pojazdu.

 

Zestawienie zużycia paliwa i emisji CO2 zawierające dane wszystkich nowych samochodów osobowych jest dostępne nieodpłatnie w każdym punkcie sprzedaży pojazdów. CO2 jest głównym gazem cieplarnianym odpowiedzialnym za globalne ocieplenie. Poza wielkością zużycia paliwa i emisji CO2 również zachowanie kierowcy, jak i inne czynniki natury nietechnicznej mają wpływ na poziomy zużycia paliwa i emisji CO2 przez samochód.

 

Samochód MAZDA jest wyposażony w układ klimatyzacji zawierający fluorowane gazy cieplarniane HFC-134A o współczynniku ocieplenia globalnego powyżej 150.

 

Informacje o działaniach dotyczących odzysku i recyklingu samochodów wycofanych z eksploatacji