Niepokorny duch

Przełamujemy konwencje, aby ulepszać świat.

Jako firma motoryzacyjna różnimy się od innych. Kiedy wszyscy mówili, że samochody powinny izolować kierowców od drogi, my uznaliśmy, że samochód i kierowca powinni stanowić jedność.
Kiedy wszyscy mówili, że samochody powinny podążać za modą, my podążaliśmy za naturą. Kiedy wszyscy mówili, że samochody muszą być cięższe, my postanowiliśmy zmniejszyć ich masę. Jeśli słyszymy, że trzeba postępować zgodnie z konwencją, staramy się to kwestionować - to właśnie duch Mazdy.

Wyzwania

Wyzwania

Wyzwania

Miasto Hiroshima miało duży udział w pokonywaniu wyzwań w przeszłości. Jednak wyjątkowy duch jego mieszkańców sprawił, że pomimo wielu przeciwności losu mogło się rozwijać. Oto, jak nasza przeszłość kształtuje naszą przyszłość i jak duch mieszkańców Hiroshimy pomaga nam tworzyć lepsze samochody.

Masahiro Moro Masahiro Moro

Masahiro Moro

Kierownik – MAZDA Japan

„Duch Hiroszimy nie pozwala poddawać się w dążeniu do doskonałości. Zachęca do pokonywania wszelkich przeszkód”.

Główne osiągnięcia:

Dyrektor generalny globalnego działu marketingu

Wiceprezes, Mazda Motor Europe GmbH

Kierownik Mazda Motor Europe GmbH odpowiedzialny za marketing globalny

Rzemieślnicy

„Podobnie jak w przypadku rzemiosła tradycyjnego, do budowania pojazdów potrzeba umiejętności i wrażliwości”. Hirotaka Kanazawa

Rzemieślnicy

Rzemieślnicy

W firmie Mazda jesteśmy dumni z naszej renomy mistrzowskich rzemieślników, czyli po japońsku „Takumi”. To dziedzictwo, które sięga setek lat wstecz. I jako prawdziwi „Takumi” wierzymy, że samochód, który służy jedynie do przemieszczania się, daleko nie zajedzie. Przekonaj się, w jaki sposób nasi inżynierowie nauczyli się od wytwórców mieczy najwyższej jakości rzemiosła.

Hirotaka Kanazawa Hirotaka Kanazawa

Hirotaka Kanazawa

Kierownik działu zarządzania – MAZDA Japan

„Aby wyprodukować świetny samochód, należy zrozumieć związek między nim a kierowcą”.

Główne osiągnięcia:

Dyrektor generalny europejskiego działu badawczo-rozwojowego

Dyrektor generalny działu projektowania podwozi

Kierownik działu zarządzania platformami i projektami pojazdów

Kierownik działu zarządzania, odpowiedzialny za rozwój pojazdów

Rzemieślnicy Rzemieślnicy
Karakuri

Karakuri

Karakuri

Projektując fotele w modelu Mazda5, zainspirowały nas japońskie lalki Karakuri. Zaskakują i bawią, kiedy poruszają się do przodu, przenosząc ciężar ciała na ręce. Ta sama zasada dotyczy naszych foteli: w zaskakująco wszechstronny sposób łączą one w sobie maksymalną funkcjonalność z minimalną siłą.

Hideki Matsuoka Hideki Matsuoka

Hideki Matsuoka

Kierownik programu – MAZDA Japan

„W Maździe lubię to, że nie ogranicza niczyjej kreatywności. Myślę, że mamy to w genach”.

Główne osiągnięcia:

Rozwój silnika Mazdy 626

Członek zespołu w ramach nowego programu C-car (wspólnie z Fordem i VOLVO)

Promotor projektu Mazdy3 pierwszej generacji

Kierownik programu Mazda5 drugiej generacji

Karakuri Karakuri
Hirotaka Takaya Hirotaka Takaya

Hirotaka Takaya

Inżynier ds. konstrukcji drzwi – MAZDA Japan

„Mazda to firma zrzeszająca miłośników motoryzacji. Każde wyzwanie jest warte poświęcenia, ponieważ kochamy samochody”.

Główne osiągnięcia:

Projekt drzwi bocznych w modelu Verisa pierwszej generacji (dostępnym tylko w Japonii)

Projekt drzwi bocznych w modelu Mazda2 drugiej generacji

Projekt drzwi bocznych w modelu Mazda5 drugiej generacji

Inspiracje Mazdy

„Takie drzwi mogą sporo powiedzieć o ludziach, którzy stworzyli samochód”. Hirotaka Takaya

Inspiracje Mazdy

Inspiracje Mazdy

Inspiracje Mazdy

W naszych staraniach, aby nawet najmniejsze detale robić prawidłowo, inspirują nas rzeczy absolutnie niezwykłe. W Maździe robimy rzeczy inaczej. Nasza potrzeba szukania lepszych rozwiązań problemów technicznych w naturalny sposób przekłada się na zaskakującą innowacyjność wielu projektów. Dowiedz się, jak tradycja zainspirowała nas do zaprojektowania drzwi przesuwnych ułatwiających dostęp do pojazdu.

Kenichirou Saruwatari Kenichirou Saruwatari

Kenichirou Saruwatari

Kierownik programu – MAZDA Japan

„Zawsze szukamy rozwiązań, które innym nie przyjdą nawet do głowy. Ta idea napędza naszych projektantów i inżynierów”.

Główne osiągnięcia:

Kierownik ds. procesów projektowania silników benzynowych/wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem paliwa

Kierownik działu testów układów przeniesienia napędu w północnoamerykańskim oddziale Mazdy

Kierownik ds. technologii Mazda „i-stop”

Kierownik programu Mazda3 drugiej generacji

Inspiracje Mazdy Inspiracje Mazdy
Shigeo Mizuno Shigeo Mizuno

Shigeo Mizuno

Kierownik programu – MAZDA Japan

„Wszyscy kochamy sportowe samochody – od inżynierów po zarząd”

Główne osiągnięcia:

Projekt silnika/skrzyni biegów modeli 323, 323F i MX-5

Kierownik projektu silników MZR 1.3 i 1.5

Kierownik programu Mazda2 drugiej generacji

Odpowiednia waga

Odpowiednia waga

Odpowiednia waga

Najlepszym przykładem naszej „strategii wagi” jest Mazda2: Przyjrzeliśmy się poszczególnym częściom i przełamując konwencjonalne myślenie, zmniejszyliśmy ich masę. Czasami to tylko kilka gramów na śrubę. Ale te kilka gramów pomnożone przez tysiące części robi różnicę. Zobacz, jak ważyliśmy każdy element Mazdy2, aby była bardziej zwrotna i dawała więcej radości z jazdy.

Odpowiednia waga

„Jeśli samochód jest lżejszy, daje więcej radości z jazdy”. Shigeo Mizuno

Daisuke Umetsu Daisuke Umetsu

Daisuke Umetsu

Inżynier ds. badań i rozwoju – MAZDA Japan

„Robimy wszystko, aby nasze samochody były czymś więcej, niż tylko środkiem transportu”.

Główne osiągnięcia:

Analiza ergonomii w rozwoju „rzemiosła”

Plan rozmieszczenia nowej platformy FF (głównie pozycja za kierownicą)

Rozwój „Touitsukan” (wszystkie nowe modele, począwszy od Mazdy5)

Samochód a rower

Samochód a rower

„Aby szybko ruszyć, rowerzysta ustawia pedał w optymalnym położeniu. My robimy to samo, tyle że z tłokami w silniku”. Kenichirou Saruwatari

Samochód a rower

Projektując naszą technologię i-stop, wiedzieliśmy, że musi działać szybko i niedostrzegalnie, aby nie psuć wrażenia z jazdy. W osiągnięciu tego celu zainspirowali nas rowerzyści. Oto historia o silnikach wzorowanych na rowerze.

Wygodne podróżowanie

Wygodne podróżowanie

„Kiedy czujesz się naprawdę dobrze, to musi być Mazda”. Daisuke Umetsu

Wygodne podróżowanie

Chodzi o proste rzeczy: przekręcenie kluczyka, skręcanie kół czy sposób, w jaki samochód pokonuje zakręty. A jednak zapewnienie tych wrażeń na odpowiednim poziomie to niezwykle ciężka praca. Dowiedz się, w jaki sposób zadbaliśmy o komfort pasażerów i pełną kontrolę dla kierowcy Mazdy.

Wygodne podróżowanie Wygodne podróżowanie
Takao Kijima Takao Kijima

Takao Kijima

Były Kierownik programu MX-5 – MAZDA Japan

„Podstawą zawsze była przyjemność z jazdy i radość z podporządkowania sobie pojazdu”.

Główne osiągnięcia:

Rozwój i opracowanie układu zawieszenia & modelu Mazda 787B

Kierownik programu modelu RX-7 trzeciej generacji

Kierownik programu modelu MX-5 trzeciej generacji

Koń i jeździec

Koń i jeździec

Koń i jeździec

Jinba Ittai znaczy po japońsku „koń i jeździec w idealnej harmonii”. To właśnie tę synergię stosujemy w każdym modelu Mazdy MX-5. Rozmieszczenie elementów sterowania, masa układu kierowniczego, wyważenie podwozia – poświęciliśmy ogromną ilość czasu na doskonalenie tych elementów, aby stworzyć perfekcyjne wrażenia z jazdy.